علت تفاوت قیمت کفش عمده و تک‌فروشی

علت تفاوت قیمت کفش عمده و تک‌فروشی

ممکن است برای کاربران سایت این سؤال پیش بیاید که چرا قیمت کفش در فروش عمده (جعبه‌ای یا سری) با فروشگاه‌های تک‌فروشی‌های (آنلاین و مغازه‌ها) به این میزان تفاوت وجود دارد. با ما همراه باشید.

اولین و مهم‌ترین دلیل ایجاد این تفاوت قیمت، تک‌سایز شدن آن محصول برای فروشنده تک‌فروشی است. مثلا اگر در یک سری از هر سایز کفش دو جفت وجود داشته باشد، با فروش ۴ جفت متداول از آن، سایزهای آن سری ناقص می‌شود و این مورد در فروش کفش بسیار مشکل‌زا و دشوار است.

مورد بعدی در مورد مالیات‌های فروش است. بدیهیست که برای یک عمده فروشی میزان سود به نسبت قیمت پایین‌تر است و تعداد فروش بالاتر. در نتیجه حاشیه سود متفاوتی با تک‌فروشی وجود دارد. پس مالیات بردرآمد برای عمده‌فروشی به همان نسبت کمتر است. علاوه بر آن فروشگاه‌های آنلاین و شرکت‌ها با ۹درصد مالیات بر ارزش افزوده مواجه هستند که تأثیر بسیاری بر قیمت نهایی دارد.

هزینه ارسال یکی از مواردیست که در فروش آنلاین تأثیر گذار است. برای هر ارسال بین‌شهری با پست تقریبا ۲۰هزارتومان هزینه وجود دارد که در ارسال‌های عمده این هزینه به نسبت بسیار پایین‌تر است و روی تمام آن‌ها سرشکن می شود. (بین ۱ تا ۵ هزارتومان به ازای هر کفش) حالا فرض کنید که سایز سفارش داده شده مناسب نبوده و قرار بر تعویض شود. هزینه ارسال ۳ برابر خواهد شد.

چهارمین و آخرین مورد مربوط به نوع سفارش‌گیری است. در فروش عمده اکثر سفارشات بعد از ثبت، تولید می‌شوند ولی در حالت تک‌فروشی، هر کفش مدت زمان زیادی در انبار و قفسه‌های فروش قرار می‌گیرد و خواب سرمایه ایجاد شده، برای فروشندگان هزینه‌بر است.

در نتیجه قیمت پوشاک، به خصوص کفش، در حالت عمده و تکی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد تفاوت وجود دارد که بیشتر این تفاوت سود فروشنده نیست، بلکه هزینه های آن است.

0 نظرات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *